Στόχος της προτεινόμενης επένδυσης είναι η δημιουργία ενός νέου καινοτόμου προϊόντος στον κλάδο του MarTech (Marketing Technologies). Αφορά την ανάπτυξη έξυπνων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και μηχανικής μάθησης εξειδικευμένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο (eCommerce) των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Η πανδημία τόνισε ιδιαίτερα την αξία για ψηφιακά εργαλεία εκσυγχρονισμού των ΜΜΕ, με στόχο την δυναμική εισαγωγή τους στην ψηφιακή αγορά.
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μία στρατηγική τεχνολογία που επιτρέπει την ανάπτυξη ψηφιακών αυτοματισμών και προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία. Η εμπειρία της επιχείρησης μας σε μεγάλα έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έδειξε ότι μπορούν να αναπτυχθούν υπηρεσίες και αυτοματισμοί για τις ΜΜΕ με βάση την πληθώρα των ανεκμετάλλευτων δεδομένων που υπάρχουν ήδη διαθέσιμα στα ηλεκτρονικά καταστήματα τους. Σήμερα, o ψηφιακός μετασχηματισμός με χρήση ΑΙ έχει εφαρμοστεί με επιτυχία, αλλά παραμένει “προνόμιο” των μεγάλων επιχειρήσεων κυρίως λόγω της ανάγκης εξειδικευμένου προσωπικού στον τομέα της επιστήμης δεδομένων και του data-driven μάρκετινγκ καθώς και του υψηλού κόστους συντήρησης υπολογιστικών πόρων και προσαρμοσμένων λύσεων.
Αυτό το σημαντικό κενό θα καλύψει η παρούσα επένδυση, δημιουργώντας κατάλληλα εργαλεία που απευθύνονται σε μικρές επιχειρήσεις, τα οποία ενσωματώνονται εύκολα και με αυτοματοποιημένη μέθοδο στις υπάρχουσες υποδομές και η χρήση τους δεν απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό. Θα βελτιώσει την πρόσβαση τους σε Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών με στόχο την κερδοφορία τους και την ικανοποίησης των πελατών τους. Επίσης θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα τους σε ελληνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Τα εργαλεία που θα αναπτυχθούν θα μπορούν να ενσωματωθούν με εύκολο τρόπο στα ήδη υπάρχοντα ηλεκτρονικά καταστήματα για τη συλλογή δεδομένων με στόχο την ανάλυση των δεδομένων από τις πωλήσεις τους, την αυτόματη εξαγωγή εκμεταλλεύσιμης πληροφορίας πάνω στα χαρακτηριστικά του πελατολογίου, των επαφών και του ανταγωνισμού, και την αυτόματη βελτιστοποίηση ενεργειών για την μείωση του διαφημιστικού κόστους.
Ενδεικτικά η χρήση του προϊόντος από μια ΜΜΕ θα επιτρέψει:
Ένα επιπλέον στοιχείο της προτεινόμενης καινοτομίας είναι ο πλήρης σεβασμός της ιδιωτικότητας των πελατών και της προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων με βάση και τον γενικό κανονισμό προστασίας δεδομένων (GDPR). Στα πλαίσια των παραπάνω θα αναπτυχθούν τεχνικές, όπως cookie-less προσεγγίσεις, για την αναγνώριση των χαρακτηριστικών των πελατών και την ομαδοποίηση των προτιμήσεών τους χωρίς να προσβάλλεται η ιδιωτικότητα τους σε καμία φάση της επεξεργασίας των δεδομένων.
Τα οφέλη που θα προκύψουν από τη συγκεκριμένη επένδυση θα είναι πολύ σημαντικά για την επιχείρηση αφού το προϊόν απευθύνεται τόσο στην Ελληνική όσο και την Ευρωπαϊκή αγορά, χωρίς την ανάγκη περαιτέρω παραμετροποιήσεων. Η επένδυση είναι σχετικά χαμηλού ρίσκου, αφού η επιχείρηση θα στηρίξει την ανάπτυξη του προϊόντος σε προηγούμενη εμπειρία της και συγκεκριμένα σε εμπορικά έργα που έχει παραδώσει με επιτυχία σε πολύ μεγάλους πελάτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Στόχος της επένδυσης είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προϊόντος που θα τοποθετηθεί στην αγορά άμεσα και θα καλύψει ένα μεγάλο κενό με τη δημιουργία μίας σουίτας εργαλείων που απευθύνονται σε μικρές επιχειρήσεις, που ως τώρα δεν είχαν αυτή η δυνατότητα.
Στόχος είναι τα προτεινόμενα εργαλεία να ενσωματώνονται εύκολα στις υπάρχουσες υποδομές κάτω από την ομπρέλα ενός ενιαίου προϊόντος και η χρήση τους να μην απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό.
Ήδη από το στάδιο του σχεδιασμού της επένδυσης, η επιχείρηση έχει εντοπίσει τους άξονες που θα αυξήσουν τα έσοδα της και θα αποτελέσουν μία σταθερή και βιώσιμη πηγή κερδών.
Συγκεκριμένα, η επιχείρηση θα επωφεληθεί από την:
Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και μηχανικής μάθησης για το ηλεκτρονικό εμπόριο